Strict Standards: Declaration of JCacheControllerView::get() should be compatible with JCacheController::get($id, $group = NULL) in /home/moravanakole.cz/moravanakole.cz/libraries/joomla/cache/controller/view.php on line 137

Tipy na výlety

Kam vyrazit na kole za krásami jižní moravy?

Hovorany - zámek Milotice

Z Hovoran vyrazíme po nově zbudované cyklostezce do sousední obce Šardice, po které se dostaneme k areálu vinných sklepů Za hřištěm. Pokračujeme po nezpevněné cestě podél  Šardického potoka přes Kamenný mostek kolem nově upraveného biokoridoru k Mistřínské pískovně ,kolem které vede asfaltová cesta do obce Mistřín.

Číst dálHovorany - zámek Milotice

Hovorany - Čejkovice (tvrz Templářů, větrný mlýn)

Na dnešní výlet vyrazíme směrem na Čejč, kde se můžeme zastavit u pramene sirnaté vody zvaném Heliga z kterého podle pramenů pila i Marie Terezie. Dále pokračujeme po silnici na Čejkovice. Cestou se zastavíme u Bezedného rybníka, který se ukrývá  ve stínu stromů v polovině cesty do Čejkovic.

Číst dál: Hovorany - Čejkovice (tvrz Templářů, větrný mlýn)

Hovorany - Babí lom Strážovice

Z Horního konce Hovoran se vydáme mezi vinohrady ve Starej hoře po kyjovské cyklotrase  k nejvyššímu bodu v okolí. Nad obcí se zastavíme v chráněné ptačí rezervaci Hovoranské louky. Krásná stepní květena nás ohromí hlavně na jaře kdy rozkvete koberec petrklíčů.

Číst dál: Hovorany - Babí lom Strážovice

Hovorany - Vrbice

Dnes se vydáme na další vyhlídkový cyklo-výlet po okolních obcích. Vyrazíme směrem na Čejč, kde u vlakového nádraží odbočíme vpravo na polní cestu a alejí pokračujeme do Terezína. Projedeme kolem stájí s koňmi a po hlavní cestě se dáme vlevo na Kobylí. Podél kobyliských sklepů se dostaneme na náves kde pokračujeme vlevo do kopce - asi v polovině nás čeká odpočívadlo - muzeum.

Číst dál: Hovorany - Vrbice

Hovorany - Klobouky (větrný mlýn)

Dnešní výlet z Hovoran nás zavede k větrnému mlýnu do Klobouk. Vyjedeme po hlavní silnici směrem na Brno přes nám již známou Čejč a Terezín do Krumvíře, kde na začátku obce můžeme navštívit hrnčířskou dílnu.

Číst dál: Hovorany - Klobouky (větrný mlýn)

Hovorany - Ratíškovice (šlapací drezína)

Dnes se vydámedo asi 15 km vzdálených Ratiškovic. Z Hovoran vyrazíme podél vinných sklepů v Hluboké cestě k Hájku - na křižovatce v lese. Zde odbočíme vpravo a polní cesta nás přivede na horizont odkud sjedeme k areálu sklepů Pod Dubňansků horů kde nás jistě některý z místních vinařů pozve do sváho království.

Číst dál: Hovorany - Ratíškovice (šlapací drezína)